Fagkomite

Fagkomiteen har ansvaret for foreningens faglige arrangement, dvs Fjellsprengingsdagen, sprengningskurs, temadagen, medlemsmøter, fagkurs og ekskursjoner for foreningens medlemmer. Det gjøres oppmerksom på at arbeidet i denne komiteen fordeles på mange undergrupper, med flere bidragsytere til de ulike kursene/konferansene.

Fagkomite

Komiteens sammensetning

• Fredrikke Syversen, Oslo kommune NVO, leder
  • Werner Stefanussen, Rambøll
  • Kristian Kristoffersen Dahl, NGI
  • Martin Stormoen, Oslo VAV
  • Kjersti Kvalheim Dunham, Norconsult
  • Espen Hugaas, Orica
  • Kjetil Moen, Multiconsult
  • Siri Engen, Tekna

I tillegg kommer egne programkomiteer til de ulike kursene og konferansene som Fagkomiteen har ansvaret for.

Komiteens arbeid

Fagkomiteen har fire møter i året i tillegg til alle møtene knyttet til hvert av de arrangementene som arrangeres. Av faste arrangement kan nevnes:

• Kursdagene i Trondheim i januar
  • Sprengningsarbeider i mars (varierer hvor det arrangeres)
  • Temadagen i forbindelse med generalforsamlingen i mai
  • Tunneldagene på høsten annenhvert år
  • Fjellsprengningskonferansen i Oslo i november

Fremtidens injeksjonsprosedyre

8.-9. september skal det gjennomføres et kurs i Trondheim som skal omfatte fremtidens injeksjonsprosedyre. Programkomiteen for kurset har lyst til å engasjere hele bransjen til å komme med sine bidrag og innspill i forkant og ikke minst på selve kurset. Innspill og kommentarer i forkant av kurset kan sendes til siri.engen@tekna.no. Som et ledd i forberedelsene vil det også bli laget ulike podkaster som vil belyse ulike tema og involvere forskjellige eksperter innen injeksjon.

Sjekk ut podkastene her